Motorwagens van de Belgische spoorwegen | Dieselmechanische motorwagen
Type 603 |
|
Rollend materiaal | ||
Niet meer in dienst sinds 06/1946. Niet bewaard. |
||
Motorwagen 603.01 |
|||
Algemeenheden: | |||
Bouwjaar Nummering Effectief Asindeling Aslast Massa leeg zonder bevoorrading Massa leeg met bevoorrading Massa met bevoorrading volzet Maximale massa Uurvermogen Nominaal vermogen Maximum snelheid Minimum boogstraal Actieradius Capaciteit van de gasoliereservoirs Snelheid |
1934 603.01 1 A1 1e as:11,51t; 2e as:10,03t; 16ton 16,7ton 21,3ton 22,8ton -kW 100kW (4,49kW/ton) 80km/h -m 1000km -liter 80km/h |
||
Afmetingen: | |||
Totale lengte Lengte kast Breedte Radstand Afstand tussen draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand assen-buffer Hoogte rail-kast Hoogte rail-dak Wieldiameter |
14070mm 13740mm 3035mm 8000mm -mm - 2870mm 1150mm 3510mm 970mm |
||
Kastgedeelte: | |||
Bouwer | Ateliers de la Dyle | ||
Capaciteit Zitplaatsen Staanplaatsen Totaal |
2e klasse 8 - 8 |
3e klasse 49 18 67 |
|
Dieselmotor: | |||
Bouwer Type Werking Injectie Vermogensregeling Starter Nominaal vermogen Draaisnelheid Aantal Cilinders /Opstelling Boring Slag Injectiedruk Gemiddelde effectieve druk Gemiddelde zuigersnelheid Maximum koppel Gewicht Ophanging van de motor |
MAN Nürnberg D4086A14/18 4 takt rechtstreeks - - 100kW 1400t/min 6 / verticaal in lijn 140mm 180mm 150bar - Kg/cm² - m/sec - Nm 970kg Onderaan de kast op een vals chassis |
||
Overbrenging | |||
Bouwer Type Werking Koppeling met de motor Omkeerinrichting Bediening Aandrijving der assen |
Triebwagen Berlin - Mechanische versnellingsbak met 4 versnellingen. - met rechte glijdende tandwielen Pneumatisch Via een cardanas |
||
Remming: - Directe Westinghouse-rem met remkraan WS 4, gevoed door een Westinghouse compressor met een debiet van 800l/min. - De rangeerrem is een schroefrem - Remming door middel van remblokken op de wielbanden Verwarming: - Verluchting: - Inzet: - In de regio Haine-St.Pierre en Charleroi Opmerkingen: - Afgebrand in 1940 te Haine-St.Pierre, buiten dienst gesteld in juni 1946 te Luttre |